Foto Eksklusif, Barang Barang Pribadi Rosulullah


Serasa ingin menitikkan air mata melihat pakaian dan barang-barang peribadi Rasulullah SAW. Baginda yang sudah dijamin mendapat tempat di Syurga tertinggi pun begitu zuhud sekali.

Kita begitu sibuk mengumpulkan harta dunia padahal hidup di dunia hanya  sementara saja. Kehidupan di Akhirat adalah kehidupan yang kekal. Jika di dunia yang fana ini kita begitu cinta dunia, layakkah kita masuk golongan ahli Syurga. Adakah kita mampu menahan siksaan api neraka?

Kita lebih suka menonton siaran langsung sepakbola ditengah malam daripada Sholat tahajjud, mata kita sanggup berlama-lama menghadap laptop daripada membaca ayat-ayat suci Al qur'an, kita begitu mengagungkan pemimpin yang nyata2 tidak ada apa2nya dalam kacamata islam daripada pemimpin besar Nabi Muhammad Saw? Kita lebih menyukai riba dalam jual beli ketimbang hal yang sedikit tapi halal. Kita menghina mereka yang nyata-nyata ingin memperjuangkan Islam . Ya Allah tunjukkan kami jalan yang benar dan ampunkan dosa kami.

Gambar-gambar ekslusif ini dikumpulkan dan dirangkum dengan tujuan supaya kita muhasabah diri kita.



Kalau ada diantara pembaca yang punya koleksi foto barang pribadi lain, bolehlah berbagi dengan kami dengan mencantumkan linknya lewat kolom komentar dibawah